Narodna banka Srbije (NBS) negirala je su informaciju, koje su preneli pojedini mediji da su računi Elektrodistribucije Srbije (EDS) bili u blokadi.
Jučepojedini portali preneli su da je EDS u minusu od 59,2 miliona evra, kao i da je blokirano 48 od ukupno 69 računa te kompanije.
Podaci o blokiranim računima objavljeni su u bazi čekpoint (checkpoint.rs), ali je navedeno da ih i dalje nema na sajtu NBS.
„Baza „čekpoint“ koja se navodi kao izvor informacije je privatna baza podataka koja ne podleže nikakvoj zakonskoj obavezi tačnosti ili ažurnosti podataka, a koja podrazumeva plaćanje pretplate. Ona samo prepisuje i prikuplja podatke, ali ih ne ažurira u realnom vremenu, nakon sprovedene prinudne naplate“, navedeno je u saopštenju NBS.
Dodaje se da je za razliku od privatnih portala, Jedinstveni registar računa NBS jedini zvanični, merodavni i pravno relevantan izvor informacija o statusu računa u Srbiji.
Sve, kako je navedeno, promene statusa računa, uključujući blokade i deblokade, unose se u ovu bazu blagovremeno i u skladu sa propisima.
Za dužnika EDS, prinudna naplata se, kako se ističe, vrši na isti način kao i za druge dužnike i nema evidentirane dane blokade jer je prinudna naplata izvršena u istom danu prijema osnova.
„Tako je bilo i danas, te je poruka o blokadi poslata poslovnim bankama u 10.35, a poruka o deblokadi, nakon potvrđivanja naloga, u 11:33. Informacije o statusu računa su javno dostupne na servisu NBS ...