.png)
Mehaničari svakodnevno viđaju iste greške koje prave vozači, a koje dugoročno dovode do skupih kvarova. Iako se neke stvari ne mogu izbeći, većina problema nastaje zbog loših navika. Evo deset najčešćih grešaka koje vozači prave – i zašto bi ih trebalo izbegavati odmah:
\r\n
- \r\n
- \r\n
Ignorisanje „check engine“ lampice
\r\nTa lampica nije ukras, već upozorenje. Često mali kvar preraste u veliki jer vozači odlažu odlazak u servis.\r\n
- \r\n
Vožnja sa potrošenim kočionim pločicama
\r\nŠkripa i škrgut nisu samo iritantni – oni uništavaju diskove i povećavaju rizik od nezgoda.\r\n
- \r\n
Preskakanje zamene ulja
\r\nUlja su krvotok motora. Ako ih ne menjate redovno, motor može zaribati.\r\n
- \r\n
„Dotočavanje“ goriva nakon što pištolj isključi
\r\nOvo oštećuje sistem za emisiju gasova i može izazvati skupe popravke.\r\n
- \r\n
Brzo prebacivanje iz rikverca u vožnju
\r\nOva navika ubija menjač. Zaustavite vozilo pre promene smera.\r\n
- \r\n
Vožnja na skoro ispumpanim gumama
\r\nPored potrošnje goriva i lošeg kočenja, rizikujete i pucanje gume.\r\n
- \r\n
Korišćenje pogrešnih tečnosti
\r\nPogrešan antifriz ili ulje mogu izazvati havariju motora.\r\n
- \r\n
Preopterećenje automobila
\r\nVišak tereta uništava vešanje i kočnice, a povećava potrošnju.\r\n
- \r\n
Zanemarivanje filtera
\r\nPrljavi filteri smanjuju snagu motora i loše utiču na klimu u kabini.\r\n
- \r\n
„Sedenje“ na kočnici nizbrdo
\r\nPloče pregorevaju, a kočiona tečnost se pregreva. Koristite motorno kočenje.\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n







